Wij geloven er fel in dat je als atleet maar zo sterk bent als je herstel. Indien je vaak traint, kan een recovery shake een merkbaar verschil teweegbrengen. Het succes van progressieve training wordt namelijk mee bepaald door de veerkracht van de sporter. Het heraanvullen van elektrolyten, vocht, energie en nutriënten ondersteunt het herstelproces en voorkomt vermoeidheid en spierpijn.

Voor een optimaal herstel is het belangrijk dat de recovery shake is aangepast aan je training, zo heb je als atleet meer voedingsstoffen nodig na een training van 4 uur, dan na een training van 1 uur. Bij onze recovery werken wij hiervoor met 1 scoop per trainingsuur en een bovengrens van 4 scoops per training. Maar wat maakt onze recovery nu zo speciaal?

  1. Spierherstel

Eiwitten zijn onmisbaar voor ons spierherstel. Met gewone voeding duurt dit proces echter veel te lang. Eiwitten worden namelijk eerst verteerd in onze maag, dan opgesplitst in onze darmen en vervolgens via het bloed getransporteerd naar onze spier(cellen). Hiervoor kiezen wij voor ‘s werelds snelst opneembare eiwit PeptoPro. Dit eiwit bestaat voor 80-85% uit di- en tripeptiden en hierdoor dienen te eiwitten niet verteerd te worden, maar komen ze onmiddellijk in het bloed terecht. Waardoor je lichaam meteen iets kan doen met deze aminozuren en je spieren onmiddellijk de kans krijgen om te herstellen.

  1. Heraanvullen spierglycogeen

Tijdens een intensieve training of wedstrijd is spierglycogeen de voornaamste bron van energie. Bij langdurige inspanningen raken deze brandstofreserves uitgeput en dus moeten ze heraangevuld worden voor een beter herstel én ter voorbereiding op de volgende sportieve prestatie. Een combinatie van koolhydraten (maltodextrine en dextrose), eiwitten en natuurlijke cafeïne (Guarana 15% = 45 mg cafeïne) zorgt voor een 66% sneller herstel van het spierglycogeen tegenover wanneer men enkel gebruik maakt van koolhydraten en eiwitten.

  1. Heraanvullen vocht en elektrolyten

Zweet bestaat niet enkel uit water, maar ook uit bepaalde mineralen. Deze worden ook wel elektrolyten genoemd en ze zijn essentieel voor het functioneren van ons lichaam. Tijdens het zweten verlies je tot 20 verschillende elektrolyten. Sommigen zijn in zulke kleine hoeveelheden dat je er geen zorgen over hoeft te maken. Maar er zijn ook stoffen die je eruit zweet, die je terug zal moeten aanvullen na de inspanning.

  1. Heraanvullen van de ATP-reserves

De spieren zijn maar in staat om een kleine hoeveelheid ATP vast te houden. De bestaande voorraad is dan ook snel verbruikt wanneer je een fysieke inspanning levert en moet hierna weer worden aangevuld. Creatine Ethyl Ester wordt sneller opgenomen en heeft een grotere opneembaarheid dan gewone creatine. Het zorgt er op deze manier dus voor dat de ATP- reserves zo snel mogelijk weer worden aangevuld.

  1. Een alkaliserende werking

Tijdens lichamelijke belasting door bijvoorbeeld fietsen of hardlopen verbranden de spieren meer voedingsstoffen dan normaal. Het hart moet steeds sneller pompen om aan de vraag naar zuurstof te voldoen. Na verloop van tijd ontstaat er een onvoldoende aanvoer van zuurstof waardoor verbranding nauwelijks meer kan plaatsvinden. Tijdens deze fase komt melkzuur vrij, omdat het lichaam suikers (glucose) verbrandt om je spieren van energie te voorzien. Deze melkzuren moeten gebufferd worden, dit gebeurd normaal door het onttrekken van mineralen uit spieren en botten. Dit is echter niet optimaal wanneer men op langere termijn progressief wil trainen. Aan onze recovery zijn mineralen zoals kalium, magnesium, calcium en natrium toegevoegd. Deze werken alkalisch en helpen je lichaam om het melkzuur te bufferen.

  1. Ondersteuning van het immuunsysteem

Na het leveren van een zware inspanning ben je het meest vatbaar voor ziektes. Onze recovery zorgt voor een boost aan je immuunsysteem, zodat al je trainingsarbeid niet verloren gaat wegens ziekte. 

  1. Jezelf beter voelen

Door de constante focus tijdens het sporten kan het zijn dat je jezelf ook mentaal wat vermoeid voelt, de toevoeging van omega-3 en omega-6 draagt bij tot het herstel van het brein en celmembraan. Waardoor je jezelf onmiddellijk al een beetje beter zal voelen.

0
Free shipping from 75€ to BE & NL
Order before 18:00 = Delivered next workday